dimecres, 12 de desembre del 2012

Titytainment: la droga perfecta per la societat

Fa cosa d'un any, el professor Albert Esteruelas, del cicle superior d'Integració Social i professor a la UB ens va comentar un terme molt interessant: el titytainment. L'he considerat important a comentar per parlar de les noves tecnologies i la revolució social.

Titytainment és una manera d'entreteniment groller, basat en la satisfacció instantània i l'espectacle, que busca acabar amb la capacitat d'anàlisi crítica de la ciutadania. És a dir, perquè no hi hagi una revolució social l'estat és capaç de garantir uns mínims per a poder tenir a la població conectada a la televisió mirant futbol i pornografia (dos móns que nouen milers de diners) i internet, de manera que tots ens quedem a casa sense protestar. 


Hi ha un llibre que pogut fullejar on explica el concepte creat pel propi capitalisme.




Però la meva pregunta és? Les noves tecnologies supleixen l'intent de revolució social o són una eina per oblidar el sistema i no tenir cap ganes a pronunciar-se?

Tot i la multitud de conspiracions que apareixen cada dia a la xarxa és interessant aturar-se en aquelles que es basen en fonaments sòlids i coherents. Que el sistema capitalista no té escrúpols no és res nou però mirar de descobrir quin és l’entrellat que utilitza per garantir la seva supremacia és un exercici que de tant en tant val la pena realitzar per tal de no convertir-se en un xai o fins i tot, qui sap, remoure les consciències i acabar canviant-ho tot. La Escuela de la Ignorancia és una bona oportunitat per tot això, capbussar-se en l’estratègia més maquiavèl·lica capitalista i carregar-se d’arguments de revel·lia. Que Adam Smith els agafi confessats.


Fonts:

Sala, Gabriel (2007). Panfleto contra la estupidez humana. Editorial: Laetoli. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada